Μετάβαση σε περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσίευση

Ο όρος «Μαθησιακές Δυσκολίες» χρησιμοποιείται κατά κύριο λόγο στο σχολικό περιβάλλον. Είναι ένας όρος που χαρακτηρίζει ένα ποσοστό παιδιών τα οποία παρουσιάζουν κάποιες δυσκολίες όσον αφορά την επίδοσή τους στα μαθήματα του σχολείου.

Παρουσιάζεται δυσκολία στη χρήση του γραπτού και του προφορικού λόγου, στους μαθηματικούς υπολογισμούς, στη διατήρηση προσοχής. Αν και ενδείξεις των μαθησιακών δυσκολιών υπάρχουν ακόμη και από την προσχολική  ηλικία, οι διαταραχές συνήθως αναγνωρίζονται όταν το παιδί έχει πλέον φτάσει στην σχολική ηλικία.

Ορισμένοι άνθρωποι μπορεί να παρουσιάσουν μία Μαθησιακή Δυσκολία ενώ άλλοι έναν συνδυασμό Μαθησιακών Δυσκολιών που η μία επικαλύπτει την άλλη.

Αίτια

Τα αίτια των Μαθησιακών Δυσκολιών δεν είναι συγκεκριμένα. Εκτός από τις εγγενείς διαταραχές, το περιβάλλον όπου ζει και μεγαλώνει ένα παιδί καθώς και η ίδια η οικογένεια επηρεάζουν άμεσα την εμφάνιση και την ανάπτυξη των Μαθησιακών Δυσκολιών. 

Για παράδειγμα, όταν ένα παιδί ηλικίας 8 ετών παρουσιάζει δυσκολία στην ευχέρεια λόγου ή στην ανάγνωση και οι γονείς αδιαφορούν ή απλώς το θεωρούν «τεμπέλη», αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην απευθύνονται σε κάποιο ειδικό, και να «επιτρέπουν» τη διαιώνιση αυτής της δυσκολίας.

Βέβαια, και ο τρόπος εκπαίδευσης αλλά και ο ίδιος ο εκπαιδευτικός επηρεάζουν την διαιώνιση ή μη των Μαθησιακών Δυσκολιών.

mathisiakes-dyskolies.jpg

Συμπτώματα

Τα πιο συχνά συμπτώματα των Μαθησιακών Δυσκολιών είναι η διάσπαση προσοχής, η φτωχή μνήμη, η δυσκολία στην ακολουθία οδηγιών, η δυσκολία στο διαχωρισμό γραμμάτων, αριθμών, ήχων. 

Επίσης, παρουσιάζεται περιορισμένη αναγνωστική ικανότητα, πρόβλημα στον οπτικο-κινητικό συντονισμό, αποδιοργάνωση, φτωχή αντίληψη, δυσκολία στην λήψη κι επεξεργασία πληροφοριών και ερεθισμάτων, καθυστερημένη γλωσσική ανάπτυξη, δυσκολία στην οργάνωση του χρόνου και στο συντονισμό ενεργειών για την επίτευξη των στόχων, καθυστέρηση στην γλωσσική και κινητική ανάπτυξη. 

Κάποια από τα συμπτώματα μπορεί να εμφανιστούν σε κάποιο στάδιο εξέλιξης σε οποιοδήποτε παιδί.

Τα συμπτώματα αυτά όμως μετατρέπονται σε Μαθησιακές Δυσκολίες όταν δεν εξαφανίζονται με το πέρασμα του χρόνου κατά την ανάπτυξη του παιδιού.


Δείτε ολόκληρο το άρθρο

  • Απαντήσεις

    • Εμένα το πέρασε έντονα αυτό το αλμα. Γκρίνια, κλαμα και αγκαλιά συνέχεια. Και όλο το βράδυ ξυπνούσε για γάλα. 
    • Για σένα μπήκα για να δω τα νέα σου!! Ήμουν σίγουρη πως ήταν δίδυμα!!!! Με το καλοοοοοοοο!!!! Είναι ένας υπέροχος κόσμος !!
    • @ΜαρίαΔημήτρης μπορει να φταίει τ ότι δ εκανε κακα σήμερα αλλα εγω τ εχω δει όλα. Εχω ψοφήσει τοσες ωρες. Μονο κλαμα. Κ χθες τ βραδυ ξυπνάγε συνέχεια οπότε είμαι τερμα αυπνη. Τετάρτη κλεινει 5 βδομαδες. Ουσιαστικα δηλαδη διανύει την 5η τωρα. Τ σκεφτηκα για άλμα, αλλα τοσο πολυ? Τι γλυκο μωρε τ αγόρι σου! Γερο να ειναι να την προσέχει! Και αυριο μεθαύριο θα ειναι μεγάλη βοήθεια. Θα μπορεί να της ετοιμάσει τ φαγητο, να της βάλει ενα νερο, να την απασχολήσει μερικές ώρες. Τ βλεπω κ απο τις δικές μου.
    • Μήπως την ενοχλει η ζέστη ή η κοιλιτσα της? Εκτός αν μπήκατε νωρίτερα στο αλμα της 5ης εβδομάδας. Εμένα το απόγευμα κοιμόταν και ξαφνικά έβγαλε μια κραυγή με πολύ κλάμα στον υπνο της,έτρεχαν δάκρυα τα ματάκια της.  Σήμερα πάντως κύλησε καλά η μέρα,είχα πολύ βοήθεια και από τον γιο μου. Το πρωι της διάβαζε παραμύθια και εγώ σκούπισμα,ξεσκονισα,σφουγγαρισα, έπλυνα μπιμπερό και μου είπε και από μόνος του να βγω στο μπαλκόνι αν θέλω να πιω τον καφέ μου. Μου είπε πως είναι μεγάλος αδελφός και μπορεί να την προσέχει και να ξεκουράζομαι. Έλιωσα κορίτσια. Στα δικά μου έχει 3 μέρες που ζαλίζομαι αρκετά συχνά μέσα στη μέρα. Πρέπει να πάω να κάμω εξετάσεις γιατί παρόλο τις βιταμίνες που πίνω νιώθω πολύ αδυναμία. Ξεκίνησα και σιδηρο πάλι από χθες.
    • Υπέροχα τα νέα σου σου έγραψα και στο άλλο θεματάκι αλλά δν κρατήθηκα να μην σχολιάσω και εδώ!!! Αχ με το καλό τα διδυμακια!!!! Να είναι πολύ πολύ γουρλίδικα φυσά καλά!!!! Μακάρι όλες να τα καταφέρουμε όσο πιο σύντομα!!!💗
  • Νέες συζητήσεις

×
×
  • Προσθήκη...