Μετάβαση σε περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσίευση
Η πίεση στο σχολείο, οι πρώτες ερωτικές απογοητεύσεις και η «έκρηξη» ορμονών είναι μερικοί μόνο από τους λόγους που κάνουν τους εφήβους να δυσκολεύονται να διαχειριστούν τα συναισθήματά τους.

Εκτιμάται ότι τουλάχιστον ένας στους 10 εφήβους στις ΗΠΑ εκδηλώνει κατάθλιψη σε αυτό το μεταβατικό στάδιο της ζωής του, ωστόσο ελάχιστοι από αυτούς χρησιμοποιούν τη λέξη «κατάθλιψη» για να περιγράψουν την αναστάτωση και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν.

Αντίθετα, σύμφωνα με νέα έρευνα που πρόκειται να παρουσιαστεί στο επερχόμενο συνέδριο των Παιδιατρικών Ακαδημαϊκών Εταιρειών (PAS) στο Σαν Φρανσίσκο, ένας έφηβος με συμπτώματα κατάθλιψης είναι πιο πιθανό να δηλώσει «στρεσαρισμένος» ή «κακόκεφος».

Στο πλαίσιο της μελέτης τους, οι ερευνητές ανέλυσαν συνεντεύξεις από 369 εφήβους ηλικίας 13 έως 18 ετών. Ακόμη και οι έφηβοι που εκδήλωναν εμφανή συμπτώματα κατάθλιψης, διαπίστωσαν οι ερευνητές, σπανίως χρησιμοποιούσαν τη λέξη «κατάθλιψη» για να περιγράψουν τη συναισθηματική τους κατάσταση.

«Οι έφηβοι σπανίως δήλωναν ότι έχουν κατάθλιψη, περιέγραφαν όμως επεισόδια έντονου στρες και κακής διάθεσης» αναφέρει η Ντανιέλα ΝτεΦρίνο, επίκουρη καθηγήτρια έρευνας στο Πανεπιστήμιο του Ιλινόι. «Για παράδειγμα, ένας έφηβος μπορεί να πει “Έχω στρες κατά καιρούς αλλά δεν ξέρω γιατί” ή “Νευριάζω πολύ εύκολα και κανείς δεν καταλαβαίνει γιατί –μερικές φορές ούτε κι εγώ”».

Άλλα συναισθήματα και συμπεριφορές που ανέφεραν οι έφηβοι συμμετέχοντες ήταν τα εξής:

- Θυμός και νευρικότητα προς τους άλλους

- Απώλεια ενδιαφέροντος για ευχάριστες δραστηριότητες

- Δυσκολία επίτευξης ή διατήρησης του ύπνου ή υπερβολικός ύπνος

Τα παραπάνω αποτελούν κλασικά συμπτώματα της κατάθλιψης σε κάθε ηλικία, ωστόσο στην εφηβεία πολλές φορές θεωρούνται από έναν γονιό ή έναν εκπαιδευτικό φυσιολογικά, καθώς χαρακτηρίζονται απλώς ως «νεανικές ανησυχίες» τυπικές της εφηβικής ζωής.

Σύμφωνα με την ΝτεΦρίνο, πηγές στρες και δυσκολιών για τους εφήβους είναι συχνά οι σχολικές επιδόσεις, οι προσδοκίες για ακαδημαϊκή/επαγγελματική επιτυχία, οι συγκρούσεις με τους γονείς, η λεκτική και συναισθηματική κακοποίηση, το διαζύγιο των γονέων, η παραμέληση και μια μετακόμιση. Επίσης, οι έφηβοι σε αρκετές περιπτώσεις απέδωσαν το αίσθημα θλίψης που ένιωθαν στον θάνατο ενός μέλους της οικογένειας ή φίλου λόγω ασθένειας ή αυτοκτονίας.

«Οι έφηβοι μπορεί να βιώνουν τρομερή εσωτερική αναστάτωση και στρες, πράγματα που εύκολα παραβλέπουμε εάν δεν τους κάνουμε ερωτήσεις και δεν προσπαθήσουμε να τους καταλάβουμε» υπογραμμίζει κλείνοντας η ΝτεΦρίνο.

Πηγή: Medical Xpress


Δείτε ολόκληρο το άρθρο

  • Απαντήσεις

    • Κορίτσια μου ερώτηση όσες κάνατε prolutex τις βάζετε ψυγείο η οχι; Τις πήρε ο άντρας μου και δεν του είπαν κατι στο φαρμακείο.
    • Κορίτσι εγώ την κόρη μου την γέννησα στο γένεσις και έμεινα αρκετά ευχαριστημένη σε όλα!  Τώρα στο δεύτερο επειδή έχω άλλη γιατρό που συνεργάζεται με όλες τις κλινικές την ρώτησα ποια προτιμάει και μου είπε οτι δεν έχει πρόβλημα απλά δίνει ένα συν παραπάνω στο γένεσις επειδή έχει τη μενν, αχρείαστη να μας είναι, αν δεν κάνω λάθος, θα το διευκρινίσω όμως, μου είπε ότι η μονάδα καλύπτεται από τον εοππύ οπότε δεν χρειάζεται πλέον να κάνεις μεταφορά το μωρό σε δημόσιο. Το λέω με επιφύλαξη, θα ρωτήσω και θα σας πω 
    • Αχ βρε κορίτσια ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας. Γενικά είναι λογικο έτσι όπως είναι το σύστημα αφενός να μην μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά στην τουαλέτα και όντως υπάρχει πλέον ο κανονισμός ότι δεν ακουμπάνε τα παιδιά. Η βασική διαφορά που βλέπω στο νηπιαγωγείο πάντως όσον αφορά στους παιδαγωγούς είναι ότι πλέον δεν είναι κοινή προτεραιότητα το παιδί. Για εμάς είναι τα παιδιά για αυτές είναι ο εαυτός τους και το σχολείο άσχετα με το αν αγαπάμε τα παιδια που δεν πιστεύω ότι μπορεί κάποιος να κάνει αυτή τη δουλειά αν δεν τα αγαπάει. Τι να σας πω? Πιο πολύ νομίζω είναι ο τρόπος των νηπιαγωγών ότι όλα είναι ένα πρόβλημα. Μαθαίνουν κάτι στο παιδί που το βλέπει πρώτη φορά στη ζωή του και αν δεν το πιάσει αμέσως τελείωσε έχει πρόβλημα ή οι γονείς είναι τεμπέληδες και δεν ασχολούνται. Το να μην κάνει κάτι το παιδί μόνο στο σχολείο ενώ το κάνει στο σπίτι και οπουδήποτε αλλού δεν τους περνάει απτό μυαλό και όταν τους το εξηγείς δεν μπαίνουν στη διαδικασία να σκεφτούν μήπως πρέπει να αλλάξω προσέγγιση? Μήπως το συγκεκριμένο παιδί χρειάζεται κάτι άλλο? Αφού χτυπιουνται ότι ο σκοπός του νηπιαγωγείου είναι η αυτονόμηση, ας προσπαθήσουν να τα αυτονομησουν και λίγο μας νοιάζει αν θα μάθουν να ζωγραφίζουν ήλιους. Αφήστε από χθες το είδα αλλιώς και τα έχω πάρει πάρα πολύ. 
    • Ευχαριστώ πολύ διδυμομανούλα για τις όμορφες ευχές σου να είσαι καλά να προσέχεις όσο πλησιάζεις κ όλα θα πάνε καλά κ με τα δικά σου μωράκια.Τα μωράκια μου είναι μικρούλια κ πολύ γλυκουλια κ χρειάζονται ιδιαίτερη φροντίδα για να πάρουν βάρος.Ο πολύ μικρούλης είναι στην μονάδα κ συνεχίζει τον αγώνα που έδινε από την αρχή της κύησης αλλά δεν τον φοβάμαι πάλι νικητής θα είναι.Θελει λίγο υπομονή κι όλα θα είναι σούπερ.Γεννησα 36,2 βάσει υπερήχου με έβγαλε μία βδομάδα περισσότερο βάσει περιόδου 35,2.Τα βάρη τους 2700🩵 κ 1920🩵. Ευχομαι  σ'εσενα κ στα μωράκια σου τα καλύτερα, καλή λευτεριά! Θα μπαίνω να μαθαίνω τα νέα σας!❤️
  • Νέες συζητήσεις

×
×
  • Προσθήκη...