Μετάβαση σε περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσίευση
Κάθε χρόνο, τέτοια εποχή, αυξάνονται οι καταγγελίες, σύμφωνα με το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών για τα ινστιτούτα αδυνατίσματος και τα γυμναστήρια...

Όπως αναφέρει σε σχετική ανακοίνωση του το ΚΕΠΚΑ, «το καλοκαίρι έφτασε και κάποιοι εκμεταλλεύονται την επιθυμία μας να «βγούμε στις παραλίες», με ωραίο σώμα. Έτσι, πιστεύουμε ό,τι υπόσχεση μας δοθεί και υπογράφουμε συμβόλαια, με ινστιτούτα ή γυμναστήρια, τα οποία συνήθως, ανέρχονται, σε αρκετές χιλιάδες ευρώ.

Αν αλλάξουμε γνώμη, είτε πριν αρχίσουμε τις επισκέψεις είτε μετά, τις περισσότερες φορές, αντιμετωπίζουμε την άρνηση της επιχείρησης να ακυρώσει ή να διακόψει το συμβόλαιο. Μας δημιουργούν την εντύπωση ότι, από στιγμή που υπογράψαμε ένα συμβόλαιο, πρέπει να πληρώσουμε, είτε πάρουμε υπηρεσίες, είτε όχι. Και, όμως, αυτό είναι ψέμα».

Επειδή το καλοκαίρι έφτασε, οι καταναλωτές πρέπει να γνωρίζουν:

Σύμφωνα με την 29-10-2007, Υπουργική Απόφαση, Ζ1-1262 έχουμε τα παρακάτω δικαιώματα:

1.    Στη σύμβαση, η οποία υπογράφεται, ανάμεσα στις μονάδες αδυνατίσματος, στα γυμναστήρια και στους Καταναλωτές, πρέπει να αναγράφεται το όνομα, η επωνυμία, ο διακριτικός τίτλος, η πλήρης διεύθυνση, ο Α.Φ.Μ., η αρμόδια Δ.Ο.Υ., ο αριθμός μητρώου της επιχείρησης, το όνομα αυτού, που υπογράφει τη σύμβαση, από την πλευρά της επιχείρησης, ο αριθμός αδείας λειτουργίας της επιχείρησης, η χρονολογία και ο τόπος κατάρτισης της σύμβασης, η αναλυτική περιγραφή των υπηρεσιών, ο αριθμός και η διάρκεια των συνεδριών, οι δωρεάν υπηρεσίες, ο χρόνος παροχής των υπηρεσιών, η ολική επιβάρυνση του καταναλωτή, με ανάλυση της αξίας κάθε υπηρεσίας, οι όροι πληρωμής και το δικαίωμα υπαναχώρησης. Η σύμβαση πρέπει να συνοδεύεται, από έντυπο υπαναχώρησης.

2.    Ο καταναλωτής μπορεί να υπαναχωρήσει, αναιτιολόγητα, εντός 30 ημερών, με την αποστολή γραπτής δήλωσης, προς την επιχείρηση.

3.    Ο καταναλωτής δικαιούται, οποιαδήποτε στιγμή, κατά τη διάρκεια της σύμβασης, να καταγγείλει τη σύμβαση. Στην περίπτωση αυτή, γίνεται εκκαθάριση των υπηρεσιών, που παρασχέθηκαν και αυτών, που υπολείπονται. Επίσης, η επιχείρηση δικαιούται να παρακρατήσει ένα ποσό μέχρι 2,5% του υπολοίπου της σύμβασης, πέραν του ποσού, που αντιστοιχεί, στις ήδη παρασχεθείσες υπηρεσίες.

4.    Τυχόν εκπτώσεις, που συμφωνήθηκαν, κατά τη σύναψη της σύμβασης, εξακολουθούν να ισχύουν και στην περίπτωση της καταγγελίας και διακοπής της σύμβασης.

5.    Απαγορεύεται η είσπραξη οποιαδήποτε προκαταβολής, που υπερβαίνει το 2,5% του συνολικού ποσού της σύμβασης, πριν αρχίσει η εκτέλεση της σύμβασης.

6.    Εάν η πληρωμή της επιχείρησης γίνεται, με πίστωση, που χορηγείται, από Τράπεζα, η υπαναχώρηση ή η καταγγελία της σύμβασης συνεπάγεται διακοπή πληρωμών, για το μέρος των υπηρεσιών, που δεν παρασχέθηκε.

7.    Η επιχείρηση έχει υποχρέωση να επιστρέψει, εντός των 30 ημερών, τα αχρεωστήτως καταβληθέντα ποσά ή να απαλλάξει τον Καταναλωτή, από τα ποσά, που αναλογούν, στο υπόλοιπο της σύμβασης.

Από τη υπογραφή της Υπουργικής Απόφασης, τα παράπονα και οι καταγγελίες των καταναλωτών, για τις επιχειρήσεις αυτές, άρχισαν να μειώνονται. Ενώ, το 2002 βρισκόταν, στην 1η θέση των παραπόνων του ΚΕ.Π.ΚΑ., κατέχοντας ποσοστό 24,22% το 2015, υποχώρησαν στην 13η θέση, κατέχοντας ποσοστό μόλις 1,70%.

Δυστυχώς, όμως, η εικόνα αυτή αμαυρώνεται, από κάποια ινστιτούτα αδυνατίσματος, που:

  • Αρνούνται να εφαρμόσουν τη νομοθεσία.
  • Αρνούνται να αποδεχτούν την ακύρωση της σύμβασης, μέσα στην περίοδο υπαναχώρησης.
  • Αρνούνται να προβούν, σε εκκαθάριση υπηρεσιών.
  • Παραπλανούν τους καταναλωτές, με τον ισχυρισμό ότι η ακύρωση επιτρέπεται μόνον τις πρώτες 30 ημέρες ή δεν επιτρέπεται καθόλου.

Το ΚΕ.Π.ΚΑ. καλεί:

  • Τους καταναλωτές, να μην παρασυρόμαστε, από δώρα – λαχνούς κ.λπ. Αν θέλουμε να αδυνατίσουμε ή να περιποιηθούμε τον εαυτό μας, το κάνουμε, με δική μας σκέψη και απόφαση.
  • Τους καταναλωτές, να μην αποδεχόμαστε παραβίαση του νόμου και των δικαιωμάτων μας και να καταγγέλλουμε τις περιπτώσεις – αυτές.
  • Την Πολιτεία να εποπτεύει την αγορά, να συνεχίσει να επιβάλλει κυρώσεις, ακόμα και κλείσιμο επιχειρήσεων, να δημοσιοποιεί τα ονόματα των ινστιτούτων, που παρανομούν, ώστε να προστατεύονται οι καταναλωτές.

Για καταγγελίες ή περισσότερες πληροφορίες, ας απευθυνθούμε στο ΚΕ.Π.ΚΑ., τηλ. 2310-233333, ώρες 09:00 – 14:30.


Δείτε ολόκληρο το άρθρο

  • Απαντήσεις

    • Κορίτσια εμένα δε θα με ενοχλούσαν αυτές οι αδιάκριτες ερωτήσεις αν τα θέματα της μητρότητας συζητούνταν όλα όχι μόνο ποτέ θα γίνουμε μάνες... Να μιλήσουμε ελεύθερα για όσες έγιναν μάνες και είχαν κακή γέννα, πολύ ζωηρά παιδιά, έλλειψη βοήθειας από παππουδογιαγιαδες, πόσο ριζικά αλλάζουν οι ζωές των γονέων, μπορεί εν τέλει ένα ζευγάρι να περνάει τόσο καλά μόνο του με ταξίδια, καριέρα, αναγνώριση που να μη θέλει να μείνει πίσω σε τίποτα για να έρθει ένα μωρό... Επίσης να μιλάμε για τις αλλαγές στο σώμα της γυναίκας, την επιβίωση στα διαμερίσματα κουτιά των πόλεων με μικρά παιδιά, τις παιδικές χαρές που δεν υπάρχει δέντρο,τους βρεφονηπιακους με τις άπειρες ιώσεις, τις νταντάδες που έγιναν μόδα και χρεώνουν κατ ελάχιστον 6€ την ώρα... Να μπορεί η νέα γυναίκα να μιλά για όλα, όχι απλά να περιμένουν όλοι να χαϊδεύει ευτυχισμένη μια φουσκωμένη κοιλίτσα... 
    • Καλημερα σε όλες! Ολοκληρώσαμε και τον επανέλεγχο της β επιπέδου με επιτυχία.. Τα μωρά είναι καλά, δεν κουνιομουν για να μπορεσει να ολοκληρωσει την εξεταση και γλιτωσα στο τσακ να λυποθιμήσω πάλι! Είχα πανιάσει όλη η γιατρος μου είπε να γυρίσω αμέσως αριστερα γιατι πραγματικα χανομουν! Δεν βαριεσαι, σημασια εχει που τελειωσε την εξεταση 😅 ο ένας ο μπομπιρας δεν μας εκανε την χαρη να τον δουμε 3D και είδαμε μόνο τον ένα που τον έβγαλε και μια τέλεια φωτο! τώρα, ναι, μοιάζει με ανθρωπάκι επιτέλους ❤️ αυριο παμε για την καμπύλη ζαχάρου και την ερχόμενη εβδομάδα έχουμε την μηνιαία μας μέτρηση με τον γιατρό μας! όλα καλα 😇🙏
    • Συνήθως είναι οι πιο μεγάλες ηλικίες που τα ρωτάνε αυτά δεν ξέρω αν σταματάνε και ποτέ βέβαια ακόμα και 1 παιδί να έχεις και 2 (εντάξει δεν είναι βέβαια το ίδιο)  .. εμένα γύρισαν μου είπαν αντε τώρα βάλτε μπροστά για τον γιο 🤷‍♀️ επειδή έχω 2 κορίτσια… ήταν ένας τρόπος για να δει αν έχουμε σκοπό να κάνουμε και άλλο παιδί η περιέργεια βλέπεις…  Δεν καταλαβαίνουν πόσο αδιάκριτο είναι αυτό και ειδικά αν ήξερε κιόλας για την αποβολή 😕 Λες και το κάνουν επίτηδες 🤷‍♀️αλλά αυτοί άνθρωποι δεν αλλάζουν εμείς προσπαθούμε να αλλάξουμε και να μην μας αγγίζουν αυτά αλλά δύσκολο.. μακάρι να έρθει μια εγκυμοσύνη σύντομα για να σταματήσουν και αυτές οι καλοπροαίρετες ερωτήσεις 
    • Καλημέρα κορίτσια ελπίζω να περάσατε όμορφα το τριήμερο  Εμείς κάναμε το πάρτυ γενεθλίων των κοριτσιών το Σάββατο η μεγάλη έκλεισε τα 3, η μικρή 1 περάσαμε ωραία η μεγάλη το χάρηκε πάρα πολύ  εχτές πήγα κοινώνησε η μικρή την τρίτη φορά μετά την βάφτιση αφήσαμε και την λαμπάδας μας, πάει και αυτό .. σήμερα φεύγουν οι γονείς οπότε θα μπούμε σιγά σιγά στην ρουτίνα μας ξανά  Αυτά τα νέα μας ! 
    • @giotoulini και εγω τα ίδια είμαι πονάει η πλάτη  είτε καθιστή είτε ξαπλα  είτε όρθια.. κάθε στιγμή.. έχω αϋπνίες εδώ κ 2 μήνες.. υπομονή πάει πέρασε ο 15αυγουστος.. προχωράμε ....
  • Νέες συζητήσεις

×
×
  • Προσθήκη...