Μετάβαση σε περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσίευση
Κάθε χρόνο, τέτοια εποχή, αυξάνονται οι καταγγελίες, σύμφωνα με το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών για τα ινστιτούτα αδυνατίσματος και τα γυμναστήρια...

Όπως αναφέρει σε σχετική ανακοίνωση του το ΚΕΠΚΑ, «το καλοκαίρι έφτασε και κάποιοι εκμεταλλεύονται την επιθυμία μας να «βγούμε στις παραλίες», με ωραίο σώμα. Έτσι, πιστεύουμε ό,τι υπόσχεση μας δοθεί και υπογράφουμε συμβόλαια, με ινστιτούτα ή γυμναστήρια, τα οποία συνήθως, ανέρχονται, σε αρκετές χιλιάδες ευρώ.

Αν αλλάξουμε γνώμη, είτε πριν αρχίσουμε τις επισκέψεις είτε μετά, τις περισσότερες φορές, αντιμετωπίζουμε την άρνηση της επιχείρησης να ακυρώσει ή να διακόψει το συμβόλαιο. Μας δημιουργούν την εντύπωση ότι, από στιγμή που υπογράψαμε ένα συμβόλαιο, πρέπει να πληρώσουμε, είτε πάρουμε υπηρεσίες, είτε όχι. Και, όμως, αυτό είναι ψέμα».

Επειδή το καλοκαίρι έφτασε, οι καταναλωτές πρέπει να γνωρίζουν:

Σύμφωνα με την 29-10-2007, Υπουργική Απόφαση, Ζ1-1262 έχουμε τα παρακάτω δικαιώματα:

1.    Στη σύμβαση, η οποία υπογράφεται, ανάμεσα στις μονάδες αδυνατίσματος, στα γυμναστήρια και στους Καταναλωτές, πρέπει να αναγράφεται το όνομα, η επωνυμία, ο διακριτικός τίτλος, η πλήρης διεύθυνση, ο Α.Φ.Μ., η αρμόδια Δ.Ο.Υ., ο αριθμός μητρώου της επιχείρησης, το όνομα αυτού, που υπογράφει τη σύμβαση, από την πλευρά της επιχείρησης, ο αριθμός αδείας λειτουργίας της επιχείρησης, η χρονολογία και ο τόπος κατάρτισης της σύμβασης, η αναλυτική περιγραφή των υπηρεσιών, ο αριθμός και η διάρκεια των συνεδριών, οι δωρεάν υπηρεσίες, ο χρόνος παροχής των υπηρεσιών, η ολική επιβάρυνση του καταναλωτή, με ανάλυση της αξίας κάθε υπηρεσίας, οι όροι πληρωμής και το δικαίωμα υπαναχώρησης. Η σύμβαση πρέπει να συνοδεύεται, από έντυπο υπαναχώρησης.

2.    Ο καταναλωτής μπορεί να υπαναχωρήσει, αναιτιολόγητα, εντός 30 ημερών, με την αποστολή γραπτής δήλωσης, προς την επιχείρηση.

3.    Ο καταναλωτής δικαιούται, οποιαδήποτε στιγμή, κατά τη διάρκεια της σύμβασης, να καταγγείλει τη σύμβαση. Στην περίπτωση αυτή, γίνεται εκκαθάριση των υπηρεσιών, που παρασχέθηκαν και αυτών, που υπολείπονται. Επίσης, η επιχείρηση δικαιούται να παρακρατήσει ένα ποσό μέχρι 2,5% του υπολοίπου της σύμβασης, πέραν του ποσού, που αντιστοιχεί, στις ήδη παρασχεθείσες υπηρεσίες.

4.    Τυχόν εκπτώσεις, που συμφωνήθηκαν, κατά τη σύναψη της σύμβασης, εξακολουθούν να ισχύουν και στην περίπτωση της καταγγελίας και διακοπής της σύμβασης.

5.    Απαγορεύεται η είσπραξη οποιαδήποτε προκαταβολής, που υπερβαίνει το 2,5% του συνολικού ποσού της σύμβασης, πριν αρχίσει η εκτέλεση της σύμβασης.

6.    Εάν η πληρωμή της επιχείρησης γίνεται, με πίστωση, που χορηγείται, από Τράπεζα, η υπαναχώρηση ή η καταγγελία της σύμβασης συνεπάγεται διακοπή πληρωμών, για το μέρος των υπηρεσιών, που δεν παρασχέθηκε.

7.    Η επιχείρηση έχει υποχρέωση να επιστρέψει, εντός των 30 ημερών, τα αχρεωστήτως καταβληθέντα ποσά ή να απαλλάξει τον Καταναλωτή, από τα ποσά, που αναλογούν, στο υπόλοιπο της σύμβασης.

Από τη υπογραφή της Υπουργικής Απόφασης, τα παράπονα και οι καταγγελίες των καταναλωτών, για τις επιχειρήσεις αυτές, άρχισαν να μειώνονται. Ενώ, το 2002 βρισκόταν, στην 1η θέση των παραπόνων του ΚΕ.Π.ΚΑ., κατέχοντας ποσοστό 24,22% το 2015, υποχώρησαν στην 13η θέση, κατέχοντας ποσοστό μόλις 1,70%.

Δυστυχώς, όμως, η εικόνα αυτή αμαυρώνεται, από κάποια ινστιτούτα αδυνατίσματος, που:

  • Αρνούνται να εφαρμόσουν τη νομοθεσία.
  • Αρνούνται να αποδεχτούν την ακύρωση της σύμβασης, μέσα στην περίοδο υπαναχώρησης.
  • Αρνούνται να προβούν, σε εκκαθάριση υπηρεσιών.
  • Παραπλανούν τους καταναλωτές, με τον ισχυρισμό ότι η ακύρωση επιτρέπεται μόνον τις πρώτες 30 ημέρες ή δεν επιτρέπεται καθόλου.

Το ΚΕ.Π.ΚΑ. καλεί:

  • Τους καταναλωτές, να μην παρασυρόμαστε, από δώρα – λαχνούς κ.λπ. Αν θέλουμε να αδυνατίσουμε ή να περιποιηθούμε τον εαυτό μας, το κάνουμε, με δική μας σκέψη και απόφαση.
  • Τους καταναλωτές, να μην αποδεχόμαστε παραβίαση του νόμου και των δικαιωμάτων μας και να καταγγέλλουμε τις περιπτώσεις – αυτές.
  • Την Πολιτεία να εποπτεύει την αγορά, να συνεχίσει να επιβάλλει κυρώσεις, ακόμα και κλείσιμο επιχειρήσεων, να δημοσιοποιεί τα ονόματα των ινστιτούτων, που παρανομούν, ώστε να προστατεύονται οι καταναλωτές.

Για καταγγελίες ή περισσότερες πληροφορίες, ας απευθυνθούμε στο ΚΕ.Π.ΚΑ., τηλ. 2310-233333, ώρες 09:00 – 14:30.


Δείτε ολόκληρο το άρθρο

  • Απαντήσεις

    • Κορίτσια μου ερώτηση όσες κάνατε prolutex τις βάζετε ψυγείο η οχι; Τις πήρε ο άντρας μου και δεν του είπαν κατι στο φαρμακείο.
    • Κορίτσι εγώ την κόρη μου την γέννησα στο γένεσις και έμεινα αρκετά ευχαριστημένη σε όλα!  Τώρα στο δεύτερο επειδή έχω άλλη γιατρό που συνεργάζεται με όλες τις κλινικές την ρώτησα ποια προτιμάει και μου είπε οτι δεν έχει πρόβλημα απλά δίνει ένα συν παραπάνω στο γένεσις επειδή έχει τη μενν, αχρείαστη να μας είναι, αν δεν κάνω λάθος, θα το διευκρινίσω όμως, μου είπε ότι η μονάδα καλύπτεται από τον εοππύ οπότε δεν χρειάζεται πλέον να κάνεις μεταφορά το μωρό σε δημόσιο. Το λέω με επιφύλαξη, θα ρωτήσω και θα σας πω 
    • Αχ βρε κορίτσια ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας. Γενικά είναι λογικο έτσι όπως είναι το σύστημα αφενός να μην μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά στην τουαλέτα και όντως υπάρχει πλέον ο κανονισμός ότι δεν ακουμπάνε τα παιδιά. Η βασική διαφορά που βλέπω στο νηπιαγωγείο πάντως όσον αφορά στους παιδαγωγούς είναι ότι πλέον δεν είναι κοινή προτεραιότητα το παιδί. Για εμάς είναι τα παιδιά για αυτές είναι ο εαυτός τους και το σχολείο άσχετα με το αν αγαπάμε τα παιδια που δεν πιστεύω ότι μπορεί κάποιος να κάνει αυτή τη δουλειά αν δεν τα αγαπάει. Τι να σας πω? Πιο πολύ νομίζω είναι ο τρόπος των νηπιαγωγών ότι όλα είναι ένα πρόβλημα. Μαθαίνουν κάτι στο παιδί που το βλέπει πρώτη φορά στη ζωή του και αν δεν το πιάσει αμέσως τελείωσε έχει πρόβλημα ή οι γονείς είναι τεμπέληδες και δεν ασχολούνται. Το να μην κάνει κάτι το παιδί μόνο στο σχολείο ενώ το κάνει στο σπίτι και οπουδήποτε αλλού δεν τους περνάει απτό μυαλό και όταν τους το εξηγείς δεν μπαίνουν στη διαδικασία να σκεφτούν μήπως πρέπει να αλλάξω προσέγγιση? Μήπως το συγκεκριμένο παιδί χρειάζεται κάτι άλλο? Αφού χτυπιουνται ότι ο σκοπός του νηπιαγωγείου είναι η αυτονόμηση, ας προσπαθήσουν να τα αυτονομησουν και λίγο μας νοιάζει αν θα μάθουν να ζωγραφίζουν ήλιους. Αφήστε από χθες το είδα αλλιώς και τα έχω πάρει πάρα πολύ. 
    • Ευχαριστώ πολύ διδυμομανούλα για τις όμορφες ευχές σου να είσαι καλά να προσέχεις όσο πλησιάζεις κ όλα θα πάνε καλά κ με τα δικά σου μωράκια.Τα μωράκια μου είναι μικρούλια κ πολύ γλυκουλια κ χρειάζονται ιδιαίτερη φροντίδα για να πάρουν βάρος.Ο πολύ μικρούλης είναι στην μονάδα κ συνεχίζει τον αγώνα που έδινε από την αρχή της κύησης αλλά δεν τον φοβάμαι πάλι νικητής θα είναι.Θελει λίγο υπομονή κι όλα θα είναι σούπερ.Γεννησα 36,2 βάσει υπερήχου με έβγαλε μία βδομάδα περισσότερο βάσει περιόδου 35,2.Τα βάρη τους 2700🩵 κ 1920🩵. Ευχομαι  σ'εσενα κ στα μωράκια σου τα καλύτερα, καλή λευτεριά! Θα μπαίνω να μαθαίνω τα νέα σας!❤️
  • Νέες συζητήσεις

×
×
  • Προσθήκη...