Μετάβαση σε περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσίευση
Η αντιληπτική ικανότητα και οι κινητικές δεξιότητες ενός παιδιού δεν έχουν αναπτυχθεί πλήρως έως τα 14 του, με συνέπεια να μην μπορεί να διασχίσει με απόλυτη ασφάλεια έναν δρόμο πριν από αυτή την ηλικία, σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα.

Για έναν ενήλικο το να περάσει στο απέναντι πεζοδρόμιο, φαίνεται εύκολη υπόθεση. Ελέγχει την κίνηση των οχημάτων, υπολογίζει πόσο χρόνο θα χρειασθεί να διασχίσει τον δρόμο και κινείται με τη σωστή ταχύτητα για να προλάβει. Όμως τα πράγματα δεν είναι το ίδιο απλά για τα παιδιά, τα οποία δεν μπορούν να κάνουν εξίσου καλούς υπολογισμούς, ούτε έχουν τις ίδιες αντιδράσεις.

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου της Αϊόβα, με επικεφαλής την καθηγήτρια Τζόντι Πλάμερτ του Τμήματος Ψυχολογικών και Εγκεφαλικών Επιστημών, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αμερικανικό περιοδικό πειραματικής ψυχολογίας «Journal of Experimental Psychology: Human Perception and Performance», μελέτησαν παιδιά ηλικίας 6 έως 14 ετών, που κλήθηκαν να διασχίσουν σε υπολογιστή έναν ρεαλιστικά προσομοιωμένο, σχετικά στενό δρόμο με πολλή όμως κυκλοφορία, στον οποίο περνούσαν αυτοκίνητα ανά δύο έως πέντε δευτερόλεπτα.

Τα πειράματα στο περιβάλλον της εικονικής πραγματικότητας, όπου κάθε παιδί έπρεπε να περάσει απέναντι 20 φορές, έδειξαν ότι για ένα μέσο εξάχρονο παιδί το ποσοστό ατυχημάτων από αυτοκίνητα έφθανε το 8%, στα οκτάχρονα το 6%, στα δεκάχρονα το 5%, στα 12χρονα το 2%, ενώ ουσιαστικά μηδενιζόταν μόνο για τα παιδιά 14 ετών και πάνω.

Το συμπέρασμα, σύμφωνα με τους επιστήμονες, είναι ότι έως την ηλικία των 14 ετών δεν μπορεί κανείς να εμπιστευθεί απολύτως ένα παιδί ότι όντως είναι ικανό να περάσει απέναντι με ασφάλεια. Το πρόβλημα δεν είναι η ταχύτητα των παιδιών, καθώς διαπιστώθηκε ότι ένας εξάχρονος μπορεί να διασχίσει έναν δρόμο σχεδόν εξίσου γρήγορα με έναν μεγάλο. Όμως τα παιδιά είτε βιάζονται να περάσουν, είτε αργούν να ξεκινήσουν τη διάσχιση, με αποτέλεσμα μερικές φορές να τους χτυπάει το διερχόμενο όχημα.

«Ορισμένοι άνθρωποι νομίζουν ότι τα παιδιά είναι σε θέση να λειτουργήσουν όπως οι ενήλικες, όταν διασχίζουν ένα δρόμο. Όμως η μελέτη μας δείχνει ότι δεν αυτό δεν ισχύει κατ’ ανάγκη σε πολυσύχναστους δρόμους, όπου η κυκλοφορία δεν σταματά» δήλωσε η Πλάμερτ.

Αυτό, κατά τους ερευνητές, σημαίνει ότι οι γονείς πρέπει να λαμβάνουν τις δέουσες προφυλάξεις, καθώς το παιδί τους ίσως δεν μπορέσει να εντοπίσει το κατάλληλο κενό στην κυκλοφορία για να προλάβει να διασχίσει το δρόμο.


Δείτε ολόκληρο το άρθρο

  • Απαντήσεις

    • Κορίτσια μου ερώτηση όσες κάνατε prolutex τις βάζετε ψυγείο η οχι; Τις πήρε ο άντρας μου και δεν του είπαν κατι στο φαρμακείο.
    • Κορίτσι εγώ την κόρη μου την γέννησα στο γένεσις και έμεινα αρκετά ευχαριστημένη σε όλα!  Τώρα στο δεύτερο επειδή έχω άλλη γιατρό που συνεργάζεται με όλες τις κλινικές την ρώτησα ποια προτιμάει και μου είπε οτι δεν έχει πρόβλημα απλά δίνει ένα συν παραπάνω στο γένεσις επειδή έχει τη μενν, αχρείαστη να μας είναι, αν δεν κάνω λάθος, θα το διευκρινίσω όμως, μου είπε ότι η μονάδα καλύπτεται από τον εοππύ οπότε δεν χρειάζεται πλέον να κάνεις μεταφορά το μωρό σε δημόσιο. Το λέω με επιφύλαξη, θα ρωτήσω και θα σας πω 
    • Αχ βρε κορίτσια ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας. Γενικά είναι λογικο έτσι όπως είναι το σύστημα αφενός να μην μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά στην τουαλέτα και όντως υπάρχει πλέον ο κανονισμός ότι δεν ακουμπάνε τα παιδιά. Η βασική διαφορά που βλέπω στο νηπιαγωγείο πάντως όσον αφορά στους παιδαγωγούς είναι ότι πλέον δεν είναι κοινή προτεραιότητα το παιδί. Για εμάς είναι τα παιδιά για αυτές είναι ο εαυτός τους και το σχολείο άσχετα με το αν αγαπάμε τα παιδια που δεν πιστεύω ότι μπορεί κάποιος να κάνει αυτή τη δουλειά αν δεν τα αγαπάει. Τι να σας πω? Πιο πολύ νομίζω είναι ο τρόπος των νηπιαγωγών ότι όλα είναι ένα πρόβλημα. Μαθαίνουν κάτι στο παιδί που το βλέπει πρώτη φορά στη ζωή του και αν δεν το πιάσει αμέσως τελείωσε έχει πρόβλημα ή οι γονείς είναι τεμπέληδες και δεν ασχολούνται. Το να μην κάνει κάτι το παιδί μόνο στο σχολείο ενώ το κάνει στο σπίτι και οπουδήποτε αλλού δεν τους περνάει απτό μυαλό και όταν τους το εξηγείς δεν μπαίνουν στη διαδικασία να σκεφτούν μήπως πρέπει να αλλάξω προσέγγιση? Μήπως το συγκεκριμένο παιδί χρειάζεται κάτι άλλο? Αφού χτυπιουνται ότι ο σκοπός του νηπιαγωγείου είναι η αυτονόμηση, ας προσπαθήσουν να τα αυτονομησουν και λίγο μας νοιάζει αν θα μάθουν να ζωγραφίζουν ήλιους. Αφήστε από χθες το είδα αλλιώς και τα έχω πάρει πάρα πολύ. 
    • Ευχαριστώ πολύ διδυμομανούλα για τις όμορφες ευχές σου να είσαι καλά να προσέχεις όσο πλησιάζεις κ όλα θα πάνε καλά κ με τα δικά σου μωράκια.Τα μωράκια μου είναι μικρούλια κ πολύ γλυκουλια κ χρειάζονται ιδιαίτερη φροντίδα για να πάρουν βάρος.Ο πολύ μικρούλης είναι στην μονάδα κ συνεχίζει τον αγώνα που έδινε από την αρχή της κύησης αλλά δεν τον φοβάμαι πάλι νικητής θα είναι.Θελει λίγο υπομονή κι όλα θα είναι σούπερ.Γεννησα 36,2 βάσει υπερήχου με έβγαλε μία βδομάδα περισσότερο βάσει περιόδου 35,2.Τα βάρη τους 2700🩵 κ 1920🩵. Ευχομαι  σ'εσενα κ στα μωράκια σου τα καλύτερα, καλή λευτεριά! Θα μπαίνω να μαθαίνω τα νέα σας!❤️
  • Νέες συζητήσεις

×
×
  • Προσθήκη...